| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Presenteren is leren 1, 2, 3 en 4 Met moderne media zelfstandig werken aan het presenteren van uitdagende thema's. Dat is waar Presenteren is leren voor staat en waarmee u uw leerlingen zeker motiveert! Lees hieronder alles over de vier verschillende series met stappenkaarten. Nieuw is serie 3 met gevarieerde kaarten rond thema's als energiebronnen, sterrenkunde, zintuigen, transport en milieu. In Presenteren is leren 4 komen onderwerpen rond de geschiedeniscanon aan de orde. Stappenkaarten Presenteren is leren De stappenkaarten van Presenteren is leren sturen het proces van informatie verzamelen, verwerken en omzetten in een presentatie met tekst, beeld en evt. geluid maar geven kinderen ook de vrijheid met eigen vragen tot eigen antwoorden te komen. Wat kinderen zelf ontdekken en verwerken onthouden ze beter. Heeft u een interactief bord of krijgt u er binnenkort één? Dan hebben we een schitterend alternatief voor de spreekbeurten of presentaties van de leerlingen. Kaarten waar leerlingen niet zomaar bezig zijn met presentaties voor Internet of in PowerPoint, maar er heel gericht mee leren werken! NIEUW! - filmpjes bij de thema's van Presenteren is leren Bij de Presenteren is leren series 1, 2, 3 en 4 zijn per serie en bij het merendeel van de kaarten korte filmpjes geselecteerd uit de Schooltv en Teleblik filmarchieven. Hoogwaardig filmmateriaal dat nauw aansluit bij het kaartthema en speciaal geselecteerd is om voorkennis te stimuleren bij uw leerling. Leerlingen kunnen zich nu ook met film gericht verdiepen in het thema.
Leerlingen kunnen de filmpjes bijvoorbeeld gebruiken in hun presentaties. Het geselecteerde pakket geldt voor een periode van drie jaar (€ 24,50 per drie jaar). Of maar € 10 als u een stappenkaartenset Presenteren is leren besteld in combinatie met de geselecteerd filmpjes.
Maak voordelig kennis met Presenteren is leren | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Kerndoelenverantwoording:
0 | Leergebiedoverstijgend: Deze uitgave is gericht op het ontwikkelen van algemene vaardigheden. Bij deze uitgave kan het zijn dat er geen specifiek leergebied wordt aangegeven. Deze uitgave is bijvoorbeeld gericht op het zelfbeeld, zintuiglijke en motorische mogelijkheden, omgaan met beperkingen, omgaan met hulpmiddelen of nieuwe media. |
2 | De leerlingen leren zich naar vorm en inhoud uit te drukken bij het geven en vragen van informatie, het uitbrengen van verslag, het geven van uitleg, het instrueren en bij het discussiëren. |
42 | De leerlingen leren onderzoek doen aan materialen en natuurkundige verschijnselen, zoals licht, geluid, elektriciteit, kracht, magnetisme en temperatuur. |
52 | De leerlingen leren over kenmerkende aspecten van de volgende tijdvakken: jagers en boeren; Grieken en Romeinen; monniken en ridders; steden en staten; ontdekkers en hervormers; regenten en vorsten; pruiken en revoluties; burgers en stoommachines; wereldoorlogen en holocaust; televisie en computer. |


.. / Leerkracht plusklas / ..
Duidelijke opdrachten over uitdagende onderwerpen. De opdrachten worden goed en kort uitgelegd en zijn aantrekkelijk gepresenteerd.

Inge Slaats / Leerkracht plusleerlingen / Kikidio
Mooi vormgegeven, met handige losse opdrachtkaarten en bijgevoegd materiaal voor handelend leren.

Leerkracht groep 8 / ..
Presenteren is leren 4 behandelt leuke gevarieerde geschiedenis onderwerpen. De instructiekaart is duidelijk en er zitten bruikbare tips en uitleg bij om te presenteren.

Leerkracht groep 5-8 / Openbare basisschool
Overzichtelijke materialen om zelfstandig mee te werken aan een presentatie. Gericht op delen van geleerde kennis met de groep, met voldoende ruimte voor eigen creativiteit.